Beheer

Denkt u erover om het beheer van uw vastgoed uit te besteden? Ook dan bent u bij Maintex aan het juiste adres!
Door onze jarenlange ervaring met het beheer van (particuliere) woningen, bedrijfsruimten, gemeentelijk vastgoed, zorgvastgoed, commercieel vastgoed en vereniging van eigenaars zijn wij bij uitstek geschikt om desgewenst ook úw waardevolle vastgoed te beheren.
Maintex onderscheidt zich met name door antwoord te geven op de persoonlijke wensen van u als opdrachtgever.

VvE en Vastgoed beheer
Uw vastgoedbeleggingen moeten optimaal renderen. Gedegen en professioneel beheer is daarvoor de basis. Of het nu gaat om beheer voor Vereniging van Eigenaren, financieel beheer, technisch beheer of administratief beheer, bij Maintex is uw vastgoed in verzorgde handen.

Vereniging van Eigenaren
Iedere Vereniging van Eigenaren is anders en vereist een unieke aanpak. Redenen lopen uiteen waarom het uitbesteden van dit beheer aan Maintex u voordelen biedt:
♦ Maintex heeft actuele kennis van het appartementsrecht
♦ Maintex is onafhankelijk en niet persoonlijk betrokken bij bewoners
♦ Maintex heeft uitgebreide technische kennis
♦ Tijdsbesparing
♦ Zekerheid van het actief blijven van de Vereniging van Eigenaren

Vastgoedbeheer
Het beheren van vastgoed is maatwerk en daarbij zijn wij u graag van dienst. Uw volledige administratieve en financiële administratie word ondergebracht in digitale software. Of u maakt al gebruik van, of u gaat gebruik maken van onze software. Langzamerhand, of als u wenst in één keer, bouwen we de administratie met u op.

Administratief Beheer
Een onderdeel van het beheer is een debiteuren- en crediteurenadministratie. De boekingen worden op de posten die door de meerjarenbegroting, welke door de jaarvergadering is goedgekeurd, geboekt. Wij adviseren organisatie verantwoordelijken regelmatig voor eventuele bijsturingen, zodat onverwachte uitgaven vermeden worden. Ook een ledenadministratie wordt voor u bijgehouden. Met name op het gebied van wijzigingen zitten wij er bovenop. Het onderhouden van contact met de leden, maar ook met eventuele huurders wordt serieus aangepakt. Vele vormen van contact kunnen gebruikt worden. (mail, telefoon, sms, App) Wanneer relevant nemen wij de informatie op het beheersysteem. Ook als er contact of advies gewenst is door een notaris, makelaar of (potentiele) koper staan wij deze te woord.

Financieel Beheer
Financieel beheer wordt in samenwerking met onze gecertificeerde accountant uitgevoerd. Alle boekingen worden minimaal maandelijks bijgehouden/ingevoerd. Per kwartaal ontvangt u een financieel overzicht. Minimaal 2x per jaar komt de accountant mee naar de bestuursvergadering om samen met u (bij)sturing te geven.

Technisch beheer
Vastgoed is een kostbaar bezit. Het is belangrijk de functionaliteit en kwaliteit ervan op lange termijn zo goed mogelijk te waarborgen en daarbij de kosten aan het onderhoud niet onnodig te laten oplopen. Vanuit een nulmeting stellen wij een meerjarenonderhoudsbegroting (MJOB) op, of als er al een is, dan maken wij deze up-to-date. Jaarlijks sturen wij in overleg met de organisatie verantwoordelijken deze begroting bij.

Ook voor de particulier
Hebt u een eigen huis of een huis in de verhuur en wilt u het beheer en onderhoud daarvan graag uit handen geven? Wij geven u advies over het op peil houden van de conditie van uw huis en stellen op verzoek een onderhoudsplan op. Voor de daaruit voortvloeiende werkzaamheden vragen wij offertes op waarna wij ervoor zorgen dat de betreffende werkzaamheden uitgevoerd worden. Daarbij kunnen wij u adviseren en begeleiden bij de verbouw renovatie en/of verbeteringen aan uw huis. Tot slot zijn wij ook direct oproepbaar bij onverwachte mankementen of storingen en voeren wij die werkzaamheden zelf uit.

Heeft u vragen over onze dienstverlening, neemt u dan geheel vrijblijvend contact op.
Voor een impressie van onze ervaringen omtrent bedrijfsveiligheid, dan nodig ik u uit om via onze  Logo-2C-101px-R pagina onze werkervaring te bekijken.